maanantai 17. helmikuuta 2014

Project Fit Mom 15 viikkoa

No niin. Tänään sain ruokavalion ja treeni ohjelman Body Camp :iltä. Tänne nyt en voi kertoa tarkkaa ohjelmaa tekijäsuojalain puitteissa, mut tuun täs viikkojen aikana laittamaan kuvia päivien ruuista ja fiiliksiä muutenkin. Ruokavalio mulla on vajaa 2000 kcal (en paa tarkkaa määrää :)) lisäravinteineen ja vitamiineineen. Jotain pientä lisäystä jo käyttämiini valmisteisiin tulee ja jotain joudun suosituksesta jättämään pois näiden perussairauksien vuoksi, esim tuo lisäkalciumin saanti. Rahka ja raejuusto linjallahan tässä mennään, joten päivittäinen kalciumin saanti mulla nousee jo liikaa noiden ansiosta kun ne varastot on kropan puolesta jo maksimissa. Uutena tuotteena mulle tulee rasvanpoltto kapseli ( ja niille huolehtiville äideille tiedoksi, että ohjelma on huomioinut imettävät äidit tämän kohdalla, joten don't you worry, en popsi sellasia pillereitä mitä ei imettäessä saisi). Monivitamiini, omegat ja d-vitamiinit otan oman lääkärini ohjeistuksella hieman poiketen ohjelman suosituksesta.

Muutenkin olen päättänyt ottaa ruokavalion ns. ohjenuoraksi seuraavan kolmen kuukauden ajaksi. Täysin ehdoton kaikesta en ole, muttei tarkoitus ole salaa puputtaa vaaleaa leipää dieettaamisen aikana. Aion kuitenkin erikseen määritteleminä päivinä syödä vapaammin, kuten esim. pojan ristiäiset parin viikon päästä. Sinänsä tuo saatu ruokavalio ei ollut mitenkään yllätyksiä täynnä. Moni aterioista on ollut aiemminkin käytössä juuri kuin ohjeessa onkin, joten uskon tän olevan haasteellinen niille, joille rahka on jo pelkkänä ajatuksena paha. Sinänsä tää ohjelma sallii mukaan hedelmää ja kevyt salaatinkastiketta ja vaikuttaa muutenkin sellaiselta, jota on ok noudattaa tulevaisuudessakin. En kuitenkaan aio soimata itseäni, jos ohjeesta poiketen otankin ananasta omenan sijaan tai repsahdan täysjyvä varrasleipään. Kuiteskin jos muhun törmää Hesessä ni pahaa silmää vaan tänne.

Saliohjelma oli ok näköinen. Sinänsä toistomäärät näytti isommalta mihin olen aiemmin tottunut. Tarvii nyt muutenkin pohtia tota salitreeniä, miten maltan olla crosstraining tunnin sijaan ns. vaan salilla mut sinänsä painon pitäisi pudota ilman tota tiettyä salitreeniä. Pääasia mulle on et liikun säännöllisesti.

Facebookin ryhmä ko. jaksolle osallistuvien kesken välillä herättää pientä huvittavuutta kun jo ekoina päivinä on kysytty, et pitääks noi kaikki vitamiinit ottaa kun tuntuu pillerimäärän olevan kovin suuri. Siinä sitten miettii, et miks ihmeessä ne olis siinä ohjelmassa jos niitä ei tarttis käyttää. Ohjeistuksissa oli vielä hyvin avattu, miksi mitäkin valmistetta käytetään. Odottelen jo kovasti keskustelua, et millä voi korvata rahkan tai raejuuston se meinaan varmasti tulee :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti