tiistai 11. helmikuuta 2014

Crosstraining peruskurssi day 2

Maanantaina oli vuorossa kyykkytekniikka. Ensiksi Jouni kertoi liikkuvuuden merkityksestä treenaamisessa ja ihan joka päiväisessä elämässä. Käytiin läpi lämmittelyä ja juuri kyykkyjä ennen tehtäviä lämmittelyliikkeitä. Opin, että kyykätessä ryhdin tulee säilyä ja lantionlevyinen haara-asento ei ole mulla niin leveä kuin aina olen jalkani laittanut. Sain reilusti pienentää asentoa, ja kappas, oli paljon kevyempi päästä alas kun asento oli hyvä ja avasi polvia reilusti. Saimme kanssaurheilijasta esimerkin ns. ampiaispyllystä, mikä kertoo tekniikan puutteellisuudesta. Siinä syväkyykätessä selkä taipuu ja liian alas mennessä pylly ns. putoaa alas kuten ampiaisen takapää roikkuu pyöreästi. Tällä tekniikalla tekee välilevyyn haittaa ja saa varmat selkäkivut. Tämän kuitenkin pystyy korjaan. Liikkuvuuden lisääminen on a ja o ja treenatessa ei saa kyykätä niin syvään et "perse putoo". Kyykättiin sekä kevyen tangon ja kahvakuulien kanssa. Lopputunnista työnnettiin vielä kelkkaa kuin biggest loserissa konsanaan. Huippu tunti ja reisissä oli mukava tärinä heti kotiin lähettäessä.

Katso tästä crosstraining aloituskurssista video. Siinä punaisessa paidassa meitin kurssin vetäjä Jouni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti