torstai 15. toukokuuta 2014

Ruokaremonttia

Olen noudattanut nyt reilu viisi viikkoa uutta ruokavaliota. Tai no. Ei se mitenkään kovin uusi ole. Ihan samoja juttuja syön mitä aiemminkin, paitsi tiettyjä elintarvikkeita. Elikkäs aloitin huhtikuun alussa biosignature ravintovalmennuksen. Multa mitattiin rasvan paksuus 12 eri kohdasta kroppaa. Tietyn tyyppiset elintarvikkeet kerryttää fläskiä tietyihin paikkoihin, joten niinkin yksinkertaisesti kun vältän niitä mun ongekmakohtien elintarvikkeita saan aineenvaihdunnan pelaan ja rasvan palamaan tehokkaasti. Ei siis kevyt tuotteita. Ei kaloreiden laskentaa. Ei gluteenia. Gluteeniton pasta, riisi ja peruna vain treenipäiviin ja treenin jälkeen.

Mut sittenhän ei voi syödä ruisleipää ja kaurapuuroa. Nuo suomalaisten ravintosuositusten kulmakivet. Mut ei mulle ja niille joiden ongelmat on insuliinitasapainossa ja huonossa hiilihydraattien siedossa. No miten tähän pystyy? Olen pystynyt ja hyvin. Herkuttelen muilla jutuilla, mut gluteenista olen ehdoton. Toimiiko se? No - 1,2 cm rasvaa on palanut selästä ekan kolmen viikon aikana ja seuraavaan mittaukseen on nyt vielä 2 viikkoa aikaa. Olo on kevyt. Ei turvota. Makean himo on hallitumpi kun sokerit on tasapainossa.

Taas uusi kuuriko? Ei. Tämä ei ole kuuri. Tämä on nyt mun elämää. Mitä mää nyt sit syön? Tässäpä tulee: sinänsä tää ei ole hyvä ruokapäivä, koska olen jättänyt ruuat minimiin ja ateriavälit ovat venyneet. Täällä on lievää väsymystä (lievää ja lievää) ilmassa, joten ruuan laittaminen ei ole kiinnostanut tippaakaan vaikka jotakin on ollut pakko laittaa.




Väsymyksestä johtuen päivän suunniteltu crossfit treeni vaihtui laatuaikaan Lyylin kanssa lenkkipolulle.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti